Občanka 7. ročník

Výchova k občanství VII.

Cílem občanské výchovy je, abyste byli postupně připraveni na zodpovědný a aktivní občanský život. V sedmém ročníku zjistíte, jaké je společensky vhodné chování, jak si udržet respekt i respektovat druhé, jak se sestavuje rozpočet, proč je dobré znát svoje práva i povinnosti, jaký je rozdíl mezi vlastenectvím a nacionalismem, co (ne)dělat s naší planetou i proč nebrat drogy.

Podmínky plnění výchovy k občanství 2025/2026

  1. 1.Portfolio

    • vedené poctivě a přehledně (sešit + folie s kompletním počtem pracovních listů a materiálů z hodin).

    2.Pololetní projekt

    • zpracování podle zadání ve vymezených hodinách ve škole (dobrovolně je možné pokračovat i doma – dle domluvy ve skupině),

    • hodnocen bude podle předem daných kritérií zadaných vždy před zahájením práce na projektu, obecně půjde o:

      • kvalita výsledku,

      • reflexe práce na projektu (návrh zlepšení, popis toho, co vám šlo),

    • výsledky projektu budou prezentovány před třídou nebo před vyučujícím.

    3.Testy

    • správně a včas zpracované.

    4.Aktivní práce v hodinách
    • aktivní zapojení se do individuální i skupinové práce

    • průběžná příprava na výuku


Zde najdete základní přehledy faktů a materiálů, s nimiž budeme pracovat v hodinách (bude doplňováno průběžně během školního roku). Není vaší povinností si tyto dokumenty tisknout:

Archiv materiálů z roku 2024/2025

Aktivity do hodin:

Rodina, rod a jejich význam v životě člověka

Etika, etické jednání, mezilidské soužití

Komunikace

Tolerance a respekt

  • Definování pojmů: diskriminace, rasismus, xenofobie, antisemitismus, extremismus, tolerance
  • Tvorba plakátu proti rasismu
Majetek a vlastnictví

Ochrana přírody




Pravidla a mezilidské soužití, solidarita

Finanční gramotnost, vlastnictví a majetek

Ochrana přírody


Zdravý životní styl

Populární příspěvky z tohoto blogu

Volitelné výzvy z dějepisu ve školním roce 2024/2025

Volitelné výzvy z dějepisu ve školním roce 2024/2025

Zachraňte Vánoce!