Občanka 9. ročník

Cílem občanské výchovy je, abyste byli postupně připraveni na zodpovědný a aktivní občanský život. V devátém ročníku bude poznávat a hodnotit své schopnosti během volby dalšího studia a povolání, zjistíte, jakým způsobem je řízeno město a stát, na co si dát pozor při uzavírání smluv, k čemu je volný trh a banky, i jak můžete ochránit svůj majetek, ale také demokracii.

Hodnocení budete za práci v hodinách, projektové výstupy a testy.


Zde najdete základní přehledy faktů, s nimiž budeme pracovat v hodinách (bude doplňováno průběžně během školního roku). Není vaší povinností si tyto dokumenty tisknout:


Aktivity do hodin (bude doplňováno průběžně během školního roku): 

Osobnost člověka a výběr povolání (školy) 



1. hodina Eysenckův test temperamentu a Simpsonovi: kariérní test (díl č. 53, Separate Vocations)

2. hodina osobností test online na základě metody MBTI (hodně populární, ale může být dost zkreslený

3. hodina OBOROVNÍK 2023/2024 KHK(přehled oborů pro Královehradecký kraj) a Přehled trhu práce v roce 2023

4. hodina online test, který vám doporučí povolání za základě typu osobnosti

5. hodina online hra "Můj život po škole", simulace výběru školy a s tím spojených životních příjmů i výdajů a předpokládané kvality života (aktualizováno dle dat z trhu práce)

6. hodina online hra "Cesta k zaměstnání", simulace výběru a získávání zaměstnání, v závěru se základy práv zaměstnanců a zaměstnavatelů

7. hodina MQtester, online nástroj pro měření a rozvíjení mediální gramotnosti a plakát pěti klíčových otázek pro rozbor mediálního sdělení, plus epizoda Simpsonovi to věděli! pro rozbor v hodině 

8. hodina online hra Bad News: V kůži dezinformátora

9. hodina web s dezinformacemi k vyvrácení a video č. 1 pro skupinu s pokusem (video východu slunce) a video č. 2 pro skupinu s pokusem (vysvětlení pokusu)

10. hodina mediální ring - dezinformace (8 minut)

11. hodina Co nám připomíná památník Lidice? (před exkurzí)

12. hodina totalitní systémy: komiks "A" a "Farma zvířat"

13. hodina série Jak se stát tyranem (2021), otázky k reflexi 1. dílu: Co umožnilo Hitlerovi uchvátit moc v Německu? Co bylo Hitlerovým politickým cílem? Jak Hitler manipuloval s veřejným míněním, médii a propagandou? Jak Hitler potlačoval své odpůrce a kritiky? Jak Hitler ovlivnil německou společnost, kulturu a identitu? 


17. hodina: dělba moci v České republicedělba moci v České republice (zdrojový text) (viz portál odpovedneobcanstvi.cz) 





Populární příspěvky z tohoto blogu

Volitelné výzvy z dějepisu ve školním roce 2024/2025

Workshop pro učitele: Dějepisné bádání s pomocí digitálních nástrojů

Vrchlabí nepráská (?)